First Phase Of The Underline Is On Track To Open In Brickell June 2020

Miami’s new 10-mile linear park called the Underline is on track to open its first phase in just a few months.

Meg Daly, who created the project, told The Miami Hurricane that opening of phase 1 is schedule for June 2020.

The first phase is being built in Brickell.

In total, five phases are being built, running from downtown Miami past Coral Gables (and the University of Miami) to South Miami. Completion of all five phases will occur over the next five years.

 

Construction in Brickell, December 2019:

53
Leave a Reply

newest oldest most voted
Azarius

Why is this taking so long to build this

Anonymous

Because its Miami that’s usually the answer

Anonymous

Considering the fact the M-Path already exists… Where’s the $100 million price tag going?

Anonymous

You could find the answer by taking the initiative to get involved in a community project of this scale. Meg Daley is a tremendously passionate leader, and she would be glad to answer that question if you would take one iota of initiative to contact her.

This endeavor and her story are amazing. You should get to know them both.
There will be a statue of her when it’s all said and done.

Anonymous

Five years to make some new side walks and some exercise equipment, they’re milking this.

Anonymous

On track?! Was supposed to be Q1 2020. The pace is horrifically slow. Intersections are super dangerous as they closed all sidewalks…this needs to be sped up.

305

Watch out they will attack you and blame the sidewalk closures on other people

Alpina

Just concrete? No nice modern pavers? so far it looks generic

Anonymous

China would have this done in 2 weeks..

Anonymous

Those fast Chinese construction videos are paper tigers, the hospital they built in four days is leaking and those highrise buildings they been building for the last decade are falling apart before they’re finished and many are empty.

Anonymous

The Chinese also forcibly relocate anyone living in the way of a project with little or no compensation. They don’t need environmental impact statements, because the decision makers don’t give a crap about the environment.
Trade offs.

Anonymous

Lol, like the US government never forcibly relocated anyone for a crappy project detrimental to the environment? Wasn’t that all of 95 in Dade…

Anonymous

I-95 was a crappy project? Did you see what happened to traffic yesterday afternoon when it was shut down during rush hour? That would be every day without I-95.

Anonymous

It was ok for the time it was built but they should have left the land around it open so that one day they could widen it. Now all they can do is to start building double deckers like what they have proposed for 836 around the signature bridge in Downtown.

Anonymous

Then even more people would’ve been forcibly moved.

Anonymous

It was shut down because of crap yesterday, so yeah, crappy project.

Anonymous

It’s a crappy project because it was shut down for crap yesterday? That’s crappy logic

Anonymous

It’s called a pun and a sense of humor, sweetie.

Anonymous

You’re the sweetie GFY poster! You post the most crap here outside of that Shawn Khouri guy. Holy crap!

Anonymous

How dumb of you to assume only one person uses the word sweetie.

Anonymous

How dumb are you to think you haven’t been outed?

There’s only a handful of regular posters here, and one uses sweetie regularly. It’s you. Posting styles are easy to uncover.

GFY

LOLOL sweetieeeee, oh honey, no. That’s not me. But you can bet your @zz I think annihilating neighborhoods, usually ones that low income black residents call home, for highway projects is crappy.

Anonymous

Oh honey, do what your screen name says.

Anonymous

who says “sweetie” in 2020…..are u a 70 year old woman?

Anonymous

Actually, my name is Blanche Devereaux, so 47.

GFY

Well if Sweetie #1 is Blanche then I’m definitely Sophia, but with Blanche’s extracurriculars lol

Anonymous

“Thank you for being a friend”

Anonymous

That’s not how that works. Traffic is exacerbated when an existing major highway is suddenly removed. If it never existed, traffic would look completely different today. There can’t be a major disruption if it never existed.

Anonymous

“If it never existed, traffic would look completely different today. ”

Yeah, it’d be a lot worse. You proved my point.

Anonymous

Most of the time, 95 is moving slower than 30 mph. I move A LOT faster on local roads even with lights and school zones. If 95 never existed, people would have found other routes to get to their destinations. 95 isn’t the only major north/south highway.

Anonymous

No, it was built for good reason. Miami ave and both 2nd aves run even slower than I95 out of downtown.

Anonymous

My personal experience is different than that.
I do pity the foo that doesnt use the express lanes to Ft. Lauderdale…. only way you can get to 95 mph on a Tuesday at 9am unless you are in the Lexus Lanes.

Anonymous

LOL, it was over fifty years ago, and now there’s more laws to stop eminent domain abuse. Meanwhile, fifty years ago, China was invading Tibet and genociding 57 million people, and there’s laws to imprison people who talk about it.

Anonymous

.

Anonymous

The US Government compensates owners for taking the property.

Anonymous

True. Fair market value. And the DOT is not even close to being the biggest offender of land taking.

Anonymous

I-95 through downtown is absolute madness. It’s an ugly eyesore and it the distributer takes up valuable Realestate. Even Dwight D. Eisenhower was against carving up downtowns with interstates.

Anonymous

You think there’s madness there now?.. take away 1-95 and see what catastrophe it’ll cause.

Anonymous

Nah, bruh. We already been through this. If 95 never existed, traffic wouldn’t necessarily be worse off today. In fact, one could argue that without 95, we’d probably have a much better transit system today. We would have had all the money that went towards creating and maintaining 95 towards mass rapid transit. The Federal Aid Highway Act in 1956 initially allocated $25B (or $237B in 2020 dollars) to create and expand highways. Do you know how many miles of rail we could have built instead? If there wasn’t 95, we’d probably have a proper transit system that would more efficiently move people than cars. More efficiently = more people utilizing less space.

Anonymous

Lol, how naive you are.

Having a proper transit system here is all about having competent politicians. It makes no difference if I-95 was here or not. There would STILL be NO more mass transit in a parallel universe without I-95.

Bob

I am just amazed how they missed the big point of the Underline. That is .. to supply some green area to a dense urban core. What we now have is more concrete. So thoughtless!

Anonymous

Only concrete….its crazy

Anonymous

That’s a lot of hardscaping for a linear “park”…

Anonymous

A butterfly garden took from 2015 till now

Anonymous

its taking really long and EVERY night I’m hearing crazy bums screaming from the Underline construction area, dunno wtf is going on.

Anonymous

They should install gutters at the column heads so that the water stains don’t mess up the artwork and signage.

Shawn Kouri

What about Coral Gables phase?

Anonymous

What about the Hialeah phase.. CARAJO

Anonymous

I think this will be a game changer for the area that it goes through.
im a big time supporter.

Anonymous

as soon as you get outside downtown this is a complete JOKE !!!! Nothing more soothing than playing frisbee, taking in a picnic and sharing laughs next to the sights, sounds and smells of bumper to bumper traffic and the clacking of the freaking MetroFail overhead every 10 minutes. LMAO

110%Honky

Miami is run like a third world county.

Anonymous

Because it is.

Luis

June 2020? they better hurry then.